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Projects by research fields

Mobility, migration and socio-spatial demographic development

Passeio dos Clérigos Garden, Porto, Portugal (2018) © Wiriya Puntub​/​private
Passeio dos Clérigos Garden, Porto, Portugal (2018)

Current research project(s)

Currently, no projects in this research field are being carried out

  • ​​​​​BUMP - Boosting Urban Mobility Plans (2013 - 2016)
     
  • C-LIEGE - Clean Last Mile Transport and Logistics Management for Smart and Efficient Local Governments in Europe (2011 - 2013)
     
  • Perspektive Beruf - Umsetzung eines Träger übergreifenden Übergangssystems (2011 - 2013)
     
  • REFINA - Integrierte Wohnstandortberatung als Beitrag zur Reduzierung der Flächeninanspruchnahme (2006 - 2009)
     
  • LEAN2 - Kommunale Finanzen und nachhaltiges Flächenmanagement (2006 - 2009)
     
  • Akteure, Beweggründe, Triebkräfte der Suburbanisierung (2005 - 2006)
     
  • Wohnungsmarktbeobachtung (1993 - 2005)
     
  • ILUMASS -  Flächennutzung und Verkehr (2001 - 2004)
     
  • Integration von Umwelt-Teilmodellen in das IRPUD-Modell (1998 - 2004)
     
  • IASON - Räumliche Wirkungen europäischer Verkehrsmaßnahmen (2001 - 2003
     
  • FRAME - Freizeitmobilität älterer Menschen (2000 - 2003)
     
  • Europäische Verkehrsnetze (1991 - 2003)
     
  • Soziale Stadt (2000 - 2002)
     
  • PROPOLIS - Nachhaltige Stadtentwicklung in europäischen Stadtregionen (2000 - 2002)
     
  • Via Egnatia - Fallstudie zum Autobahnbau (2002)
     
  • VUGIS - Verkehrsplanung und GIS (2000 - 2002)
     
  • Grenzland oder Schmelztiegel? (2000 - 2001)
     
  • Nationalatlas Bundesrepublik Deutschland (2000)
     
  • Rad Radius Reisezeit (2000)
     
  • IBA und Frauen (2000)
     
  • SASI - Räumliche Auswirkungen der transeuropäischen Netze (1996 - 2000)
     
  • TRANSLAND - Integration von Verkehrs- und Flächennutzungsplanung (1999 - 2000)
     
  • Sustainable Mobility in Cities (1997 - 2000)
     
  • TRILAT - Nachhaltige Verkehrsplanung in Israel und Palästina (1997 - 2000)
     
  • Eisenbahn- und Straßenisochronen von Berlin (1999)
     
  • INTERNAT - Strategische Umweltbewertung (1999)
     
  • Produkte aus der Region für die Region (1999)
     
  • Migration ohne Ortswechsel? (1998 - 1999)
     
  • Einfach und selber bauen (1998 - 1999)
     
  • Visualisierung der Beschleunigung (1996 - 1999)
     
  • Mehr Bauland +5 (1998)
     
  • Frauenwohnprojekte (1997 - 1998)
     
  • EUROSIL - European Strategic Intermodal Links (1997 - 1998)
     
  • STREAMS - Strategic Transport Research (1996 - 1998)
     
  • Gesellschaftliche Desintegration und ethnisch-kulturelle Konflikte (1996 - 1998)
     
  • Neue Armut in der Stadt (1996 - 1998)
     
  • Bewohnergetragene Projekte zur integrierten Entwicklung von Großsiedlungen (1995 - 1998)
     
  • SPARTACUS - System for Planning Urban Sustainability (1996 - 1998)
     
  • Städte der Zukunft (1997 - 1998)
     
  • Gestaltung naturnaher Bereiche im Lausitzer Braunkohlerevier (1995 - 1998)
     
  • Räumliche Integration von AusländerInnen und AussiedlerInnen (1995 - 1998)
     
  • Naturnahe Regenwasserbewirtschaftung (1994 - 1998)
     
  • Nachhaltige räumliche Stadtstrukturen (1993 - 1998)
     
  • Geoinformationssysteme in der kommunalen Planung (1993 - 1998)
     
  • Nachhaltigkeitsindikatoren (1998)
     
  • Kompensationsmanagement (1998)
     
  • Verkehrslärmprognose für Lünen (1998)
     
  • Nachhaltige räumliche Stadtentwicklung in Kwangju in Südkorea (1995 - 1998)
     
  • Räumliche Datenbasis für die satellitengestützte Lokalisierung von Eisenbahngüterwaggons (1995 - 1998)
     
  • Berufspendler - Trennung von Wohnort und Arbeitsort (1997)
     
  • Dortmund und die Eisenbahn (1997)
     
  • Benachteiligte Stadtquartiere (1994 - 1996)
     
  • Neue Kooperationsformen in der Stadterneuerung (1994 - 1996)
     
  • Lkw-Gewichtsbegrenzung (1995 - 1996)
     
  • Bodenrechtliche Probleme bei der Revitalisierung ostdeutscher Innenstädte (1995 - 1996)
     
  • Transeuropäische Netze und Erreichbarkeit in Europa (1995)
     
  • Zeitkarten (1992 - 1994)
     
  • Bündelungspotential von Pendlerfahrten (1991 - 1994)

Calendar

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Location & approach

The TU Dort­mund campus is located near the Dort­mund West interchange, where the A45 Sauerland line crosses the B1/A40 Ruhr expressway. The Dort­mund-Eichlinghofen exit on the A45 leads to the South Campus, the Dort­mund-Dorstfeld exit on the A40 leads to the North Campus. Coming from the A45, you can turn onto Stockumer Straße via Universitätsstraße. This in turn is connected to Baroper Straße, along which Campus South extends. If you take the exit of the A-40, the route via Emil-Figge Straße, Marie-Curie Allee to Baroper Straße makes sense. If you turn from Baroper Straße into August-Schmidt Straße, you have the possibility to reach the parking lot directly behind the GB III.

The South Campus is connected via Stockumerstraße by bus lines 440 and 449, which run every 10 minutes. Campus South can be reached on foot from the Am Gardenkamp stop, and the Eichlinghofen H-Bahn station is also located near the Eichlinghofen stop. The bus lines connect to the U42 light rail line at the Barop Parkhaus stop, which provides connections to the Dort­mund-Hombruch district and Dort­mund downtown. 

From Dort­mund-Eichlinghofen, the South Campus is connected to the H-Bahn network via the Eichlinghofen H-Bahn station. Line 1 runs here every 10 minutes, and the South Campus is served by the Campus Süd stop. 
A connection to Campus North is also provided via the H-Bahn. Line 2 shuttles between Campus North and Campus South every 5 minutes.

The AirportExpress is a fast and convenient means of transport from Dort­mund Airport (DTM) to Dort­mund Central Station, taking you there in little more than 20 minutes. From Dort­mund Central Station, you can continue to the uni­ver­si­ty campus by interurban railway (S-Bahn). A larger range of in­ter­na­tio­nal flight connections is offered at Düsseldorf Airport (DUS), which is about 60 kilometres away and can be directly reached by S-Bahn from the uni­ver­si­ty station.

The facilities of TU Dort­mund University are spread over two campuses, the larger Campus North and the smaller Campus South. Additionally, some areas of the uni­ver­si­ty are located in the adjacent “Technologiepark”.

Site Map of TU Dort­mund University (Second Page in English).

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