Mobility, migration and socio-spatial demographic development

- BUMP - Boosting Urban Mobility Plans (2013 - 2016)
- Perspektive Beruf - Implementation of a Cross-agency Transition System (2011 - 2013)
- C-LIEGE - Clean Last Mile Transport and Logistics Management for Smart and Efficient Local Governments in Europe (2011 - 2013)
- REFINA - Integrierte Wohnstandortberatung als Beitrag zur Reduzierung der Flächeninanspruchnahme (2006 - 2009)
- LEAN2 - Kommunale Finanzen und nachhaltiges Flächenmanagement (2006 - 2009)
- Akteure, Beweggründe, Triebkräfte der Suburbanisierung (2005 - 2006)
- Wohnungsmarktbeobachtung (1993 - 2005)
- ILUMASS - Flächennutzung und Verkehr (2001 - 2004)
- Integration von Umwelt-Teilmodellen in das IRPUD-Modell (1998 - 2004)
- Europäische Verkehrsnetze (1991 - 2003)
- FRAME - Freizeitmobilität älterer Menschen (2000 - 2003)
- IASON - Räumliche Wirkungen europäischer Verkehrsmaßnahmen (2001 - 2003)
- PROPOLIS - Nachhaltige Stadtentwicklung in europäischen Stadtregionen (2000 - 2002)
- Soziale Stadt (2000 - 2002)
- Via Egnatia - Fallstudie zum Autobahnbau (2002)
- VUGIS - Verkehrsplanung und GIS (2000 - 2002)
- Grenzland oder Schmelztiegel? (2000 - 2001)
- Nahverkehrspläne im Vergleich (2000 - 2001)
- IBA und Frauen (2000)
- Nationalatlas Bundesrepublik Deutschland (2000)
- Rad Radius Reisezeit (2000)
- SASI - Räumliche Auswirkungen der transeuropäischen Netze (1996 - 2000)
- Sustainable Mobility in Cities (1997 - 2000)
- TRANSLAND - Integration von Verkehrs- und Flächennutzungsplanung (1999 - 2000)
- TRILAT - Nachhaltige Verkehrsplanung in Israel und Palästina (1997 - 2000)
- Einfach und selber bauen (1998 - 1999)
- Eisenbahn- und Straßenisochronen von Berlin (1999)
- INTERNAT - Strategische Umweltbewertung (1999)
- Migration ohne Ortswechsel? (1998 - 1999)
- Produkte aus der Region für die Region (1999)
- Visualisierung der Beschleunigung (1996 - 1999)
- Bewohnergetragene Projekte zur integrierten Entwicklung von Großsiedlungen (1995 - 1998)
- EUROSIL - European Strategic Intermodal Links (1997 - 1998)
- Frauenwohnprojekte (1997 - 1998)
- Geoinformationssysteme in der kommunalen Planung (1993 - 1998)
- Gesellschaftliche Desintegration und ethnisch-kulturelle Konflikte (1996 - 1998)
- Gestaltung naturnaher Bereiche im Lausitzer Braunkohlerevier (1995 - 1998)
- Kompensationsmanagement (1998)
- Mehr Bauland +5 (1998)
- Nachhaltige räumliche Stadtentwicklung in Kwangju in Südkorea (1995 - 1998)
- Nachhaltigkeitsindikatoren (1998)
- Naturnahe Regenwasserbewirtschaftung (1994 - 1998)
- Neue Armut in der Stadt (1996 - 1998)
- Räumliche Datenbasis für die satellitengestützte Lokalisierung von Eisenbahngüterwaggons (1995 - 1998)
- Räumliche Integration von AusländerInnen und AussiedlerInnen (1995 - 1998)
- SPARTACUS - System for Planning Urban Sustainability (1996 - 1998)
- Städte der Zukunft (1997 - 1998)
- STREAMS - Strategic Transport Research (1996 - 1998)
- Verkehrslärmprognose für Lünen (1998)
- Nachhaltige räumliche Stadtstrukturen (1993 - 1998)
- Berufspendler - Trennung von Wohnort und Arbeitsort (1997)
- Dortmund und die Eisenbahn (1997)
- Benachteiligte Stadtquartiere (1994 - 1996)
- Bodenrechtliche Probleme bei der Revitalisierung ostdeutscher Innenstädte (1995 - 1996)
- Lkw-Gewichtsbegrenzung (1995 - 1996)
- Neue Kooperationsformen in der Stadterneuerung (1994 - 1996)
- Transeuropäische Netze und Erreichbarkeit in Europa (1995)
- Bündelungspotential von Pendlerfahrten (1991 - 1994)
- Dortmund 1918-1946 (1993 - 1994)
- Zeitkarten (1992 - 1994)
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To event listLocation & approach
The TU Dortmund campus is located near the Dortmund West interchange, where the A45 Sauerland line crosses the B1/A40 Ruhr expressway. The Dortmund-Eichlinghofen exit on the A45 leads to the South Campus, the Dortmund-Dorstfeld exit on the A40 leads to the North Campus. Coming from the A45, you can turn onto Stockumer Straße via Universitätsstraße. This in turn is connected to Baroper Straße, along which Campus South extends. If you take the exit of the A-40, the route via Emil-Figge Straße, Marie-Curie Allee to Baroper Straße makes sense. If you turn from Baroper Straße into August-Schmidt Straße, you have the possibility to reach the parking lot directly behind the GB III.
The South Campus is connected via Stockumerstraße by bus lines 440 and 449, which run every 10 minutes. Campus South can be reached on foot from the Am Gardenkamp stop, and the Eichlinghofen H-Bahn station is also located near the Eichlinghofen stop. The bus lines connect to the U42 light rail line at the Barop Parkhaus stop, which provides connections to the Dortmund-Hombruch district and Dortmund downtown.
From Dortmund-Eichlinghofen, the South Campus is connected to the H-Bahn network via the Eichlinghofen H-Bahn station. Line 1 runs here every 10 minutes, and the South Campus is served by the Campus Süd stop.
A connection to Campus North is also provided via the H-Bahn. Line 2 shuttles between Campus North and Campus South every 5 minutes.
The AirportExpress is a fast and convenient means of transport from Dortmund Airport (DTM) to Dortmund Central Station, taking you there in little more than 20 minutes. From Dortmund Central Station, you can continue to the university campus by interurban railway (S-Bahn). A larger range of international flight connections is offered at Düsseldorf Airport (DUS), which is about 60 kilometres away and can be directly reached by S-Bahn from the university station.
The facilities of TU Dortmund University are spread over two campuses, the larger Campus North and the smaller Campus South. Additionally, some areas of the university are located in the adjacent “Technologiepark”.
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