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Projects by re­search fields

Mobility, migration and socio-spatial demographic development

Passeio dos Clérigos Garden, Porto, Portugal (2018) © Wiriya Puntub​/​private
Passeio dos Clérigos Garden, Porto, Por­tu­gal (2018)

Current re­search proj­ect(s)

  • MiTra-WA - Mi­gra­tion and Translocality in West Africa: An Analysis of Mi­gra­tion, Urbanisation and Climate Change (2021 - 2024)
  • BUMP - Boosting Urban Mobility Plans (2013 - 2016)
     
  • Perspektive Beruf - Implementation of a Cross-agency Transition System (2011 - 2013)
     
  • C-LIEGE - Clean Last Mile Transport and Logistics Management for Smart and Efficient Local Governments in Europe (2011 - 2013)
     
  • REFINA - Integrierte Wohnstandortberatung als Bei­trag zur Reduzierung der Flächeninanspruchnahme (2006 - 2009)
     
  • LEAN2 - Kommunale Finanzen und nachhaltiges Flächen­management (2006 - 2009)
     
  • Akteure, Beweggründe, Triebkräfte der Suburbanisierung (2005 - 2006)
     
  • Wohnungsmarktbeobachtung (1993 - 2005)
     
  • ILUMASS -  Flächennutzung und Verkehr (2001 - 2004)
     
  • In­te­gra­ti­on von Umwelt-Teilmodellen in das IRPUD-Modell (1998 - 2004)
     
  • Europäische Verkehrsnetze (1991 - 2003)
     
  • FRAME - Freizeitmobilität älterer Men­schen (2000 - 2003)
     
  • IASON - Räumliche Wirkungen eu­ro­pä­i­scher Verkehrsmaßnahmen (2001 - 2003)
     
  • PROPOLIS - Nach­hal­ti­ge Stadt­entwicklung in eu­ro­pä­isch­en Stadtregionen (2000 - 2002)
     
  • Soziale Stadt (2000 - 2002)
     
  • Via Egnatia - Fallstudie zum Autobahnbau (2002)
     
  • VUGIS - Verkehrsplanung und GIS (2000 - 2002)
     
  • Grenzland oder Schmelztiegel? (2000 - 2001)
     
  • Nahverkehrspläne im Vergleich (2000 - 2001)
     
  • IBA und Frauen (2000)
     
  • Nationalatlas Bundesrepublik Deutsch­land (2000)
     
  • Rad Radius Reisezeit (2000)
     
  • SASI - Räumliche Aus­wir­kungen der transeuropäischen Netze (1996 - 2000)
     
  • Sustainable Mobility in Cities (1997 - 2000)
     
  • TRANSLAND - In­te­gra­ti­on von Verkehrs- und Flächennutzungsplanung (1999 - 2000)
     
  • TRILAT - Nach­hal­ti­ge Verkehrsplanung in Israel und Palästina (1997 - 2000)
     
  • Einfach und selber bauen (1998 - 1999)
     
  • Eisenbahn- und Straßenisochronen von Berlin (1999)
     
  • INTERNAT - Strategische Umweltbewertung (1999)
     
  • Mi­gra­tion ohne Ortswechsel? (1998 - 1999)
     
  • Produkte aus der Region für die Region (1999)
     
  • Visualisierung der Beschleunigung (1996 - 1999)
     
  • Bewohnergetragene Projekte zur integrierten Ent­wick­lung von Großsiedlungen (1995 - 1998)
     
  • EUROSIL - European Strategic Intermodal Links (1997 - 1998)
     
  • Frauenwohnprojekte (1997 - 1998)
     
  • Geoinformations­systeme in der kommunalen Planung (1993 - 1998)
     
  • Gesellschaftliche Desintegration und ethnisch-kulturelle Konflikte (1996 - 1998)
     
  • Ge­stal­tung naturnaher Bereiche im Lausitzer Braunkohlerevier (1995 - 1998)
     
  • Kompensationsmanagement (1998)
     
  • Mehr Bauland +5 (1998)
     
  • Nach­hal­ti­ge räumliche Stadt­entwicklung in Kwangju in Südkorea (1995 - 1998)
     
  • Nachhaltigkeitsindikatoren (1998)
     
  • Naturnahe Regenwasserbewirtschaftung (1994 - 1998)
     
  • Neue Armut in der Stadt (1996 - 1998)
     
  • Räumliche Datenbasis für die satellitengestützte Lokalisierung von Eisenbahngüterwaggons (1995 - 1998)
     
  • Räumliche In­te­gra­ti­on von AusländerInnen und AussiedlerInnen (1995 - 1998)
     
  • SPARTACUS - System for Planning Urban Sustainability (1996 - 1998)
     
  • Städte der Zukunft (1997 - 1998)
     
  • STREAMS - Strategic Transport Research (1996 - 1998)
     
  • Verkehrslärmprognose für Lünen (1998)
     
  • Nach­hal­ti­ge räumliche Stadtstrukturen (1993 - 1998)
     
  • Berufspendler - Tren­nung von Wohnort und Arbeitsort (1997)
     
  • Dort­mund und die Eisenbahn (1997)
     
  • Benachteiligte Stadtquartiere (1994 - 1996)
     
  • Bodenrechtliche Probleme bei der Revitalisierung ostdeutscher Innenstädte (1995 - 1996)
     
  • Lkw-Gewichtsbegrenzung (1995 - 1996)
     
  • Neue Kooperationsformen in der Stadterneuerung (1994 - 1996)
     
  • Transeuropäische Netze und Er­reich­bar­keit in Europa (1995)
     
  • Bündelungspotential von Pendlerfahrten (1991 - 1994)
     
  • Dort­mund 1918-1946 (1993 - 1994)
     
  • Zeitkarten (1992 - 1994)

Calendar

To event list

Location & approach

The TU Dort­mund campus is located near the Dort­mund West interchange, where the A45 Sauerland line crosses the B1/A40 Ruhr expressway. The Dort­mund-Eichlinghofen exit on the A45 leads to the South Cam­pus, the Dort­mund-Dorstfeld exit on the A40 leads to the North Cam­pus. Coming from the A45, you can turn onto Stockumer Straße via Universitätsstraße. This in turn is connected to Baroper Straße, along which Cam­pus South extends. If you take the exit of the A-40, the route via Emil-Figge Straße, Marie-Curie Allee to Baroper Straße makes sense. If you turn from Baroper Straße into Au­gust-Schmidt Straße, you have the possibility to reach the parking lot directly behind the GB III.

The South Cam­pus is connected via Stockumerstraße by bus lines 440 and 449, which run every 10 minutes. Cam­pus South can be reached on foot from the Am Gardenkamp stop, and the Eichlinghofen H-Bahn station is also located near the Eichlinghofen stop. The bus lines connect to the U42 light rail line at the Barop Parkhaus stop, which provides connections to the Dort­mund-Hombruch district and Dort­mund downtown. 

From Dort­mund-Eichlinghofen, the South Cam­pus is connected to the H-Bahn network via the Eichlinghofen H-Bahn station. Line 1 runs here every 10 minutes, and the South Cam­pus is served by the Cam­pus Süd stop. 
A connection to Cam­pus North is also provided via the H-Bahn. Line 2 shuttles between Cam­pus North and Cam­pus South every 5 minutes.

The AirportExpress is a fast and convenient means of transport from Dort­mund Airport (DTM) to Dort­mund Central Station, taking you there in little more than 20 minutes. From Dort­mund Central Station, you can continue to the uni­ver­si­ty campus by interurban railway (S-Bahn). A larger range of in­ter­na­tio­nal flight connections is offered at Düsseldorf Airport (DUS), which is about 60 kilometres away and can be directly reached by S-Bahn from the uni­ver­si­ty station.

The facilities of TU Dort­mund Uni­ver­sity are spread over two campuses, the larger Cam­pus North and the smaller Cam­pus South. Additionally, some areas of the uni­ver­si­ty are located in the adjacent “Technologiepark”.

Site Map of TU Dort­mund Uni­ver­sity (Second Page in English).

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