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IRPUD Publications

Non peer-reviewed publications

  • Fuchs, M. (2021): Umwelt­gerechtig­keit in der Stadtregion Ruhr. DOI: 10.17877/DE290R-21879
  • Puntub, W. (2020):Future-oriented scenario planning of Khon Kaen city: Urban development and disaster risk management dilemma. Esan-biz 267. Vol 1/March 2020 (non-peer review article – in Thai)
  • Fleischhauer, M., Greiving, S., Hartz, A. & Saad, S. (2020): Rohstoffsicherung als Aufgabe der Raum­pla­nung – Zwischen langfristig orientierter Planung und wachsenden Flächenkonkurrenzen. In: PlanerIn, H. 03/2020. ISSN 0936-9465. S. 5-8.
  • Othmer, F. J.; Becker, D.; Greiving, S. (2019): Strategie zum klimagerechten Flächen­management: Sequenzielle Siedlungs- und Freiflächenentwicklung unter Be­rück­sich­ti­gung von Klima­wirkungen in der Stadt Hagen. RaumPlanung 2-2019 (201), S. 26-33.
  • Weißer, B.; Becker, D.; Othmer, F. J. (2019): Stär­kung der Risikovorsorge gegenüber Starkregen: Neue Er­kennt­nis­se zur Resilienz von Haushalten gegenüber Starkregen und Schlussfolgerungen für die Stadt­entwicklung. RaumPlanung 3-4 2019 (202), S. 71-76.
  • Greiving, S. (2008): Hochwasser­risiko­management zwi­schen konditional und final programmierter Steuerung. In: Jarass, H. D. (Hrsg.): Wechsel­wir­kungen zwi­schen Raum­pla­nung und Wasserwirtschaft. Symposium des Zentralinstituts für Raum­pla­nung am 30. Mai 2008. Beiträge zum Raumplanungsrecht 237. Lexxion-Verlag Berlin 2008. S. 124 -145.
  • Greiving, S. (2008): Kli­ma­wan­del als deutsche und europäische Her­aus­for­de­rung für die Raum­pla­nung. In: Anderes Klima Andere Räu­me. Zum Umgang mit Erscheinungsformen des veränderten Klimas im Raum. Tagungsband Wissen­schaft­liche Kon­fe­renz des Instituts für Stadt­entwicklung und Bauwirtschaft der Uni­ver­si­tät Leipzig 3. - 4.11.2008.
  • Greiving, S.; Fleischhauer, M.; Tarvainen, T.; Schmidt-Thomé, P.; Jarva, J.; Klein, J. (2008): A Methodological Concept for Territorial Impact Assessment Applied to Three EU Environmental Policy Elements. In: Raumforschung und Raum­ordnung, H. 1/2008, S. 36-51.
  • Greiving, S.; Höweler, M. (2008): Der vir­tu­el­le Gewerbeflächenpool -- einer neuer Ansatz einer regionalen Mengensteuerung der Gewerbeflächenentwicklung im Vergleich zu be­ste­henden Mo­del­len. In: PlanerIn 1/2008, S. 11-13.
  • Greiving, S.; Winkel, R. (2008): Starke Städte schaf­fen die Zukunftsfähigkeit des Lan­des Gutachten im Auftrag der Städte Greifswald, Neubrandenburg, Ros­tock, Schwerin, Stralsund und Wismar. Dort­mund 2008.

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Location & approach

The TU Dort­mund campus is located near the Dort­mund West interchange, where the A45 Sauerland line crosses the B1/A40 Ruhr expressway. The Dort­mund-Eichlinghofen exit on the A45 leads to the South Cam­pus, the Dort­mund-Dorstfeld exit on the A40 leads to the North Cam­pus. Coming from the A45, you can turn onto Stockumer Straße via Universitätsstraße. This in turn is connected to Baroper Straße, along which Cam­pus South extends. If you take the exit of the A-40, the route via Emil-Figge Straße, Marie-Curie Allee to Baroper Straße makes sense. If you turn from Baroper Straße into Au­gust-Schmidt Straße, you have the possibility to reach the parking lot directly behind the GB III.

The South Cam­pus is connected via Stockumerstraße by bus lines 440 and 449, which run every 10 minutes. Cam­pus South can be reached on foot from the Am Gardenkamp stop, and the Eichlinghofen H-Bahn station is also located near the Eichlinghofen stop. The bus lines connect to the U42 light rail line at the Barop Parkhaus stop, which provides connections to the Dort­mund-Hombruch district and Dort­mund downtown. 

From Dort­mund-Eichlinghofen, the South Cam­pus is connected to the H-Bahn network via the Eichlinghofen H-Bahn station. Line 1 runs here every 10 minutes, and the South Cam­pus is served by the Cam­pus Süd stop. 
A connection to Cam­pus North is also provided via the H-Bahn. Line 2 shuttles between Cam­pus North and Cam­pus South every 5 minutes.

The AirportExpress is a fast and convenient means of transport from Dort­mund Airport (DTM) to Dort­mund Central Station, taking you there in little more than 20 minutes. From Dort­mund Central Station, you can continue to the uni­ver­si­ty campus by interurban railway (S-Bahn). A larger range of in­ter­na­tio­nal flight connections is offered at Düsseldorf Airport (DUS), which is about 60 kilometres away and can be directly reached by S-Bahn from the uni­ver­si­ty station.

The facilities of TU Dort­mund Uni­ver­sity are spread over two campuses, the larger Cam­pus North and the smaller Cam­pus South. Additionally, some areas of the uni­ver­si­ty are located in the adjacent “Technologiepark”.

Site Map of TU Dort­mund Uni­ver­sity (Second Page in English).

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