Non peer-reviewed publications
- Fuchs, M. (2021): Umweltgerechtigkeit in der Stadtregion Ruhr. DOI: 10.17877/DE290R-21879
- Puntub, W. (2020):Future-oriented scenario planning of Khon Kaen city: Urban development and disaster risk management dilemma. Esan-biz 267. Vol 1/March 2020 (non-peer review article – in Thai)
- Fleischhauer, M., Greiving, S., Hartz, A. & Saad, S. (2020): Rohstoffsicherung als Aufgabe der Raumplanung – Zwischen langfristig orientierter Planung und wachsenden Flächenkonkurrenzen. In: PlanerIn, H. 03/2020. ISSN 0936-9465. S. 5-8.
- Othmer, F. J.; Becker, D.; Greiving, S. (2019): Strategie zum klimagerechten Flächenmanagement: Sequenzielle Siedlungs- und Freiflächenentwicklung unter Berücksichtigung von Klimawirkungen in der Stadt Hagen. RaumPlanung 2-2019 (201), S. 26-33.
- Weißer, B.; Becker, D.; Othmer, F. J. (2019): Stärkung der Risikovorsorge gegenüber Starkregen: Neue Erkenntnisse zur Resilienz von Haushalten gegenüber Starkregen und Schlussfolgerungen für die Stadtentwicklung. RaumPlanung 3-4 2019 (202), S. 71-76.
- Becker, D.; Greiving, S. (2018): Climate and Demographic Change: The Need for an Integrative Approach to Planning in Germany. Metropolitics. URL: www.metropolitiques.eu/Climate-and-Demographic-Change-The-Need-for-an-Integrative-Approach-to-Spatial.html
- Greiving, S. (2008): Hochwasserrisikomanagement zwischen konditional und final programmierter Steuerung. In: Jarass, H. D. (Hrsg.): Wechselwirkungen zwischen Raumplanung und Wasserwirtschaft. Symposium des Zentralinstituts für Raumplanung am 30. Mai 2008. Beiträge zum Raumplanungsrecht 237. Lexxion-Verlag Berlin 2008. S. 124 -145.
- Greiving, S. (2008): Klimawandel als deutsche und europäische Herausforderung für die Raumplanung. In: Anderes Klima Andere Räume. Zum Umgang mit Erscheinungsformen des veränderten Klimas im Raum. Tagungsband Wissenschaftliche Konferenz des Instituts für Stadtentwicklung und Bauwirtschaft der Universität Leipzig 3. - 4.11.2008.
- Greiving, S.; Fleischhauer, M.; Tarvainen, T.; Schmidt-Thomé, P.; Jarva, J.; Klein, J. (2008): A Methodological Concept for Territorial Impact Assessment Applied to Three EU Environmental Policy Elements. In: Raumforschung und Raumordnung, H. 1/2008, S. 36-51.
- Greiving, S.; Höweler, M. (2008): Der virtuelle Gewerbeflächenpool -- einer neuer Ansatz einer regionalen Mengensteuerung der Gewerbeflächenentwicklung im Vergleich zu bestehenden Modellen. In: PlanerIn 1/2008, S. 11-13.
- Greiving, S.; Winkel, R. (2008): Starke Städte schaffen die Zukunftsfähigkeit des Landes Gutachten im Auftrag der Städte Greifswald, Neubrandenburg, Rostock, Schwerin, Stralsund und Wismar. Dortmund 2008.
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The TU Dortmund campus is located near the Dortmund West interchange, where the A45 Sauerland line crosses the B1/A40 Ruhr expressway. The Dortmund-Eichlinghofen exit on the A45 leads to the South Campus, the Dortmund-Dorstfeld exit on the A40 leads to the North Campus. Coming from the A45, you can turn onto Stockumer Straße via Universitätsstraße. This in turn is connected to Baroper Straße, along which Campus South extends. If you take the exit of the A-40, the route via Emil-Figge Straße, Marie-Curie Allee to Baroper Straße makes sense. If you turn from Baroper Straße into August-Schmidt Straße, you have the possibility to reach the parking lot directly behind the GB III.
The South Campus is connected via Stockumerstraße by bus lines 440 and 449, which run every 10 minutes. Campus South can be reached on foot from the Am Gardenkamp stop, and the Eichlinghofen H-Bahn station is also located near the Eichlinghofen stop. The bus lines connect to the U42 light rail line at the Barop Parkhaus stop, which provides connections to the Dortmund-Hombruch district and Dortmund downtown.
From Dortmund-Eichlinghofen, the South Campus is connected to the H-Bahn network via the Eichlinghofen H-Bahn station. Line 1 runs here every 10 minutes, and the South Campus is served by the Campus Süd stop.
A connection to Campus North is also provided via the H-Bahn. Line 2 shuttles between Campus North and Campus South every 5 minutes.
The AirportExpress is a fast and convenient means of transport from Dortmund Airport (DTM) to Dortmund Central Station, taking you there in little more than 20 minutes. From Dortmund Central Station, you can continue to the university campus by interurban railway (S-Bahn). A larger range of international flight connections is offered at Düsseldorf Airport (DUS), which is about 60 kilometres away and can be directly reached by S-Bahn from the university station.
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