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IRPUD Publications

Peer-reviewed articles

  • Scholz, W., Stober,T., and Sassen, H., (2021): Are Urban Planning Schools in the Global South Prepared for Current Challenges of Climate Change and Disaster Risks? Sustainability 2021, 13(3), www.mdpi.com/2071-1050/13/3/1064
  • Birkmann, J., Sauter, H., Garschagen. M, Fleischhauer, M., Puntub, W., Klose, C., Burkhardt, A., Göttsche, F., Laranjeira, K., Müller, J., Büter, B. (2021): New methods for local vulnerability scenarios to heat stress that inform urban planning - Case Study City of Ludwigsburg / Germany.In: Climatic Change,165, 37 (2021). doi.org/10.1007/s10584-021-03005-3
  • Greiving, S., Fleischhauer, M., León, C. D., Schödl, L., Wachinger, G., Quintana Miralles, I. K., Prado Larraín, B. (2021): Participatory Assessment of Multi Risks in Urban Regions - The Case of Critical Infrastructures in Metropolitan Lima. In: Sustainability 2021, 13, 2813. S. 1-22. doi.org/10.3390/su13052813
  • Greiving, S., Schödl, L., Gaudry, K.-H., Quintana Miralles, I. K., Prado Larraín, B., Fleischhauer, M., Jácome Guerra, M. M. & Tobar, J. (2021): Multi-Risk Assessment and Management - A Comparative Study of the Current State of Affairs in Chile and Ecuador. In: Sustainability 2021, 13, 1366. S. 1-23. doi.org/10.3390/su13031366
  • Kruse, P., Schmitt, H., Greiving, S. (2021): Systemic criticality – A new assessment concept improving the evidence basis for CI protection. In: Climatic Change (2021) 165:2, Special Issue “Risk & Vulnerability to Extreme Events: Dynamics and Future Scenarios”. doi.org/10.1007/s10584-021-03019-x
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  • Schmidt-Thomé, P., Greiving, S., Kallio, H., Fleischhauer, M. and Jarva, J. (2006): Economic Risk Maps for Floods and Earthquakes for European Regions. Quaternary International 150 (2006), pp. 103-112.
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  • Greiving, S.; Neumeyer, H.-P.; Sondermann, C. (2004): Ein revolvierendes Gewerbeflächensystem in interkommunaler Zusammenarbeit als Weg zu einem haushälterischen Umgang mit gewerblich-industriellen Flächenressourcen. In: Raumforschung und Raumordnung 4/5/2004, S. 249 – 259.
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  • Düppenbecker, A.; Greiving, S. 1999: Die Verträglichkeitsprüfung nach § 19c BNatSchG für Vorhaben nach den §§ 34, 35 BauGB. In: Deutsches Verwaltungsblatt 1999. S. 1014 - 1019.
  • Greiving, S. (1999): Hochwasserschutz in der räumlichen Planung - dargestellt am Beispiel der Lenne. In: Raumforschung und Raumordnung 1999. S. 25 - 34.
  • Greiving, S. (1999): Neue Verwaltungssteuerung und ihre Auswirkungen auf die Bauleitplanung. In: Nordrhein-westfälische Verwaltungsblätter 1999. S. 46 - 50.
  • Greiving, S. (1998): Innen und Außenbereichssatzungen - Rechtliche Grundlage und Bewertung ihrer Rolle in der Planungspraxis. In: Verwaltungsarchiv 1998. S. 585 - 608.
  • Greiving, S.; Wachs, S. (1998): Planerische Steuerung gehäuft auftretender Nutzungen im Außenbereich am Beispiel der Windkraftanlagen - Neue Anforderungen an die überörtliche und örtliche Gesamtplanung am Beispiel NRW. In: Nordrhein-westfälische Verwaltungsblätter 1998. S. 7 - 12.
  • Greiving, S. (1998): Strategische Überlegungen für eine zeitlich und inhaltlich flexibilisierte Flächennutzungs-planung. In: Umwelt- und Planungsrecht 1998. S. 294 - 298.
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Location & approach

The TU Dort­mund campus is located near the Dort­mund West interchange, where the A45 Sauerland line crosses the B1/A40 Ruhr expressway. The Dort­mund-Eichlinghofen exit on the A45 leads to the South Campus, the Dort­mund-Dorstfeld exit on the A40 leads to the North Campus. Coming from the A45, you can turn onto Stockumer Straße via Universitätsstraße. This in turn is connected to Baroper Straße, along which Campus South extends. If you take the exit of the A-40, the route via Emil-Figge Straße, Marie-Curie Allee to Baroper Straße makes sense. If you turn from Baroper Straße into August-Schmidt Straße, you have the possibility to reach the parking lot directly behind the GB III.

The South Campus is connected via Stockumerstraße by bus lines 440 and 449, which run every 10 minutes. Campus South can be reached on foot from the Am Gardenkamp stop, and the Eichlinghofen H-Bahn station is also located near the Eichlinghofen stop. The bus lines connect to the U42 light rail line at the Barop Parkhaus stop, which provides connections to the Dort­mund-Hombruch district and Dort­mund downtown. 

From Dort­mund-Eichlinghofen, the South Campus is connected to the H-Bahn network via the Eichlinghofen H-Bahn station. Line 1 runs here every 10 minutes, and the South Campus is served by the Campus Süd stop. 
A connection to Campus North is also provided via the H-Bahn. Line 2 shuttles between Campus North and Campus South every 5 minutes.

The AirportExpress is a fast and convenient means of transport from Dort­mund Airport (DTM) to Dort­mund Central Station, taking you there in little more than 20 minutes. From Dort­mund Central Station, you can continue to the uni­ver­si­ty campus by interurban railway (S-Bahn). A larger range of in­ter­na­tio­nal flight connections is offered at Düsseldorf Airport (DUS), which is about 60 kilometres away and can be directly reached by S-Bahn from the uni­ver­si­ty station.

The facilities of TU Dort­mund University are spread over two campuses, the larger Campus North and the smaller Campus South. Additionally, some areas of the uni­ver­si­ty are located in the adjacent “Technologiepark”.

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